Tårtkalas

Igår hann jag inte skriva för allt var väldigt stressigt. Jag slutade fyra och var hemma vid halv fem och eftersom pappa fyllde år igår (och jag inte hade någon present) så kom jag på att jag skulle göra tårta. Jag hittade ett jätte smaskigt recept på en apelsin tårta som jag tänkte jag skulle göra. Jag började med kakan ca kl 5 det ända jag glömde var att kakan skulle vara inne 40 min i ungnen hehe och kl:6 var det stallmöte så allt gick väldigt fort. Så jag åkte upp till stallet vid 6 medans kakan var i ugnen och han precis hem tills den skulle vara ute(tur jag har) Sedan forsatte jag med mitt lilla bak och märkte att vi inte hade någon grädde hemma. Så det var bara å åka och köpa haha. Men tillslut två timmar senare var den klar och den blev jätte god!!!!! Jag känner mig stolt haha:P jDet blev kanske inget konstverk( det ska föreställa en nalle) men väldigt god. Receptet finns i Bonniers kokbok(nyaste)

Sen gick jag upp och red dess. Hon var fantastisk igår verkligen! Hon var jätte fin i munne och lydde m,insta lilla vink från mig. Är jätte stolt över henne!!!! All askänkelvikningar har tillsist lönat sig!

För det är väldigt bra om man känner att hästen inte riktigt är "igång" i bakbenen,  att göra öppnor och slutor längs långsidorna. Då börjar hästen oftast ta i mer med bakbenen och får då ett lite luftigare steg. Tänk på i öppnan att halsen nästan skall vara rak och bogen inte behöver vara alls långt innanför spåret, det räcker med ett steg! se till så att den inte bryter av det kan va bra att ha ett spö att peta på med när den tappar drivningen.
Viktigt är också att inte låta den hänga i handen i öppnorna och slutorna!! Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0